lördag, maj 23

Skattepengar till Hells Angels

Skrivet den 21 maj 2009 kl 17:32

När jag hörde nyheten om att gamla Top Side flyttar från Åby till Norrköping, några hundra meter från polishuset, ville jag nästan gapskratta. Det är stor komik bakom det bedrövliga slöseriet med kommunala skattepengar!

När kommunen köpte ut Top Side i förtid för en kvarts miljon, kunde jag inte förstå varför. Tankarna gick i riktning mot att kommunledningen visste något som vi andra inte visste, kanske att klubben var på väg att bli fullvärdiga Hells Angels-medlemmar med omedelbar verkan.

I själva verket tror jag i dag att svaret är enklare: Lika delar naivitet, cynism och ren inkompetens.

Det var naivt att tro att klubben skulle försvinna. Det var cyniskt att försöka dumpa problemet i någon annan kommun. Och det tyder på inkompetens att man varken kunde förutse utvecklingen eller ens vill erkänna misstaget i efterhand. Jag tror faktiskt inte kommunledningen fattar att den kastat 250.000 kronor i sjön.

Nej, värre än så - en kvarts mille i sjön hade varit att föredra. Pengarna kan nu gå till klubbens hyra de närmaste månaderna. Gratulerar!
http://www.nt.se/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4077584&entry=5254722

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar