lördag, maj 30

Hells Angels-anknutna Outbreak MC försöker hyra in sig i det gamla prästgårdsstallet vid kyrkogården i Arvika.

– Det är poliser här jämt.

Och visst kryllar det av poliskontroller på Prästgårdsvägen sen det blev känt att HA-folk har varit där och byggt om.

– De har gjort en dörr på baksidan, visar en granne.

– Kristi himmelsfärdshelgen, då var det full fart, säger en annan.

Företagaren som äger byggnaden och är ombud för en rikstäckande maskinuthyrningsfirma, säger så här:

– Jag hyr inte ut till nån mc-klubb. Det har varit några killar hos mig och frågat. Men jag har inte bestämt mig än. Jag hyr bara ut till privatpersoner.

Enligt polisen är kontraktet redan skrivet med Outbreaks kontaktperson - något som både han och företagaren förnekar.

– Jag har hjälpt ägaren att gipsa en vägg, det är allt, säger kontaktperson.

– Och HA-folk... det var nån som var upp och frågade efter presidentens grav, den ligger alldeles innanför muren på andra sidan vägen.

Polisen hävdar att du hyr en klubblokal till Outbreak.

– Jaså, det var okänt. Vi har ju ingen lokal, det är det som är problemet. Och vi får ju ingen heller för all skit som skrivs i tidningen. Nu är vi kvar i Huset så länge.

Det ska ju säljas.

– Ja men vi är inte vräkta. Fast det är ingen klubblokal, utan ett ställe där vi träffs och kan dricka kaffe.
http://nwt.se/arvika/article536193.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar