tisdag, september 23

Bandidos kan snart få tillgång till en lokal på Saltängsvägen, i gamla Bygg-Pauls lokaler på Hacksta industriområde.


En av gängmedlemmarnas pappa har fått ett hyreskontrakt.

-Bandidos har ingenting med det här att göra. Det är ett aktiebolag som har hyrt stället, säger en av gängmedlemmarna.

Ett aktiebolag som drivs av din pappa?
-Ja, vad är det för fel med det då? Det har väl ingenting med mc-organisationen att göra.

Så Bandidos kommer inte att vara där över huvud taget?
-Jag och mina kompisar kommer säkert att hjälpa min pappa med att bygga och snickra.

Fastighetsägaren var helt ovetande om den nya hyresgästens släktskap med Bandidos.
-Det var ett helt vanligt aktiebolag, utan betalningsanmärkningar och med F-skattesedel. Det är det jag bryr mig om, säger Wiktor Karlsson på MRB Fastigheter.

Polisen är dock inte lika roade över Bandidos eventuella etablering på Hacksta.
-Det är beklagligt att vi har Bandidos här i stan, ur samhällets synpunkt är det av ondo. Att de kan ha en klubblokal att vara i är inget vi önskat, å andra sidan blir det enklare för oss att jobba emot dem, nu vet vi var vi har dem, säger en polis som arbetar mot den organiserade mc-brottsligheten.

Vad tycker du om Bandidos i Västerås?
http://vlt.se/artikelmall.asp?version=813837

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar