fredag, maj 22

FÖRNEKAR. Original Gangsters-ledaren Denho Acar säger att hans gäng inte är inblandat i bombdådet.

I går kunde Expressen avslöja att en av polisens teorier kring sprängdådet på Södermalm är att ett maffiagäng ligger bakom.
Dådet kunde dessutom vara riktat mot en annan person än TV4-journalisten som bodde i lägenheten. Personen är en omstridd tidigare nämndeman, som lever under skyddad identitet.
- Flera gäng har definitivt förmågan att spränga en dörr, konstaterade en källa efter dådet.

Nämndemannen, som tidigare bott på adressen, har på sin blogg lagt ut länkar till en hemsida där man kunde läsa det kriminella gänget Original Gangsters (OG) ledares hackade e-post.
Men OG-ledaren Denho Acar säger:
- Varken jag eller organisationen har någon inblandning i det här. Ingenting. Mejlen, visst kan man spekulera i att det är motiv men då finns det andra som skulle förtjäna det betydligt mer i så fall. Så nej. Vi har inget med detta att göra.
- Hon är inte den enda som spridit de här mejlen. Jag har ett ganska neutralt förhållande till henne. Hon är inte min bästis men inte min fiende heller, säger han.
Nämndemannen bekräftar att hon och Acar haft kontakt med varandra.
- Min mailbox blev hackad ett år före hans. När jag läste om att hans mailbox blivit hackad tog jag kontakt med honom och frågade honom om han trodde att det var samma person som hackat våra mailboxar, säger hon.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1578490/og-ledaren-det-var-inte-vi

Nämndemannen tror inte att OG-ledaren ligger bakom sprängningen.
- Jag är övertygad om han inte har nåt med dådet att göra, säger hon.
Däremot uppger nämndemannen att många hot i form av anonyma brev och samtal har riktats mot henne. Enligt henne ligger två kvinnor bakom de hoten.
- De har ringt hem till min mamma och sagt att om inte din dotter slutar blogga på internet, ska vi skada henne och hennes barn. De hotade att hugga armarna av mig och mina barn. Den som ringde var en kvinna.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1577355/kvinnan-jag-har-fiender

http://blogosphere.se/cecilia+beckroth/

Den stora tråden om Cecilia Beckroth
https://www.flashback.info/showthread.php?t=341345

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar