tisdag, maj 6

Sparkades från ”pastorstjänst” i ett kriminellt mc-gäng



– Jag var mycket på illegala svartklubbar och vittnade om Jesus. En gammal kompis hade kommit med i ett kriminellt MC-gäng och jag blev tillfrågad om jag ville bli deras pastor, vilket jag accepterade, säger han.
Rekryteringen av klubbpastor ledde snart till att klubbens vice president blev frälst.
– De insåg då att om jag fick fortsätta så skulle de snart inte ha något MC-gäng kvar, och därför fick jag sluta som pastor i klubben, säger han.

Värstingen och språkgeniet Christoffer BenLevi blev frälst efter att ha hört tungotalet.
– Jag hade aldrig hört någon liknande, säger Christoffer som levt ett rafflande liv bland kriminella mc-gäng, frikyrkor och islamister i Malmö. http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1881&Itemid=36

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar