måndag, november 24

Grovt våld och kriminalitet blev normala inslag i Kennets liv, och hårdingarna i traktens MC-gäng blev hans kompisar.

När Kennet knöt nävarna och slogs blev han varm och lugn i kroppen. "Plötsligt var jag stark, mäktig och överlägsen - motsatsen till hur jag kände mig som liten när mamma slog mig och skrek att jag var värdelös."

Till sist visste jag inte om jag fick stryk därför att jag gjorde galenskaper eller om jag gjorde galenskaper därför att jag fick stryk. Men jag visste att jag var misslyckad. "Du är totalt jävla värdelös!" - så skrek både morsan och farsan.

Grovt våld och kriminalitet blev normala inslag i Kennets liv, och hårdingarna i traktens MC-gäng blev hans kompisar.

- De tog uppdrag som torpeder och spöade skiten ur alla som tjafsade med dem. Jag gjorde likadant.

Gängkulturen var hård och machoartad.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=854571

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar