torsdag, november 15

- Polisen betalade handpenningen på min Harley-Davidson. - Det är svårt att infiltrera ett mc-gäng om man inte kör HD säger Peter Rätz.


Historien Peter Rätz kan berättas på många vis, här lite från 2006.

Peter Rätz är den enda som varit medlem i Brödraskapet - utan att ha dömts för brott. Den enda punkten i belastningsregistret var en ordningsbot på 600 kronor för att ha kört "i ett körfält som anvisats för annat fordon". 2003 dömdes han dock för utpressning - ett år senare benådades han av Thomas Bodström. - Jag var den enda i Brödraskapet som inte var straffad tidigare. Ledaren Daniel Fitzpatrick kontaktade mig och frågade hur det kunde komma sig. - Då sa jag att jag är mycket smartare för jag åker inte fast. Det var inte så populärt. Läs mera i Expressen från 2006


Polisens hemliga agent
www.expressen.se Polisens hemliga agent


Var medlem i Bandidos
Polisens hemliga agent Peter Rätz, 41, medlem i ligan Bandidos, ökänd våldspsykopat utan brottsligt register, har just flyttat till Falun. När han går med i Bandidos bildas supportergänget X-team i Falun. - Det är ett bra sätt att hålla reda på busarna. Om de går i likadana kläder och stödjer Bandidos blir det lättare för polisen att hålla koll på dem, stoppa dem i kontroller, säger Peter Rätz.
www.expressen.se från 2006

3 kommentarer:

  1. Vilken jövla råtta

    SvaraRadera
  2. Haha.Ja va på raggen med peter i början på 80 talet.Vi söp å hade skitkul.

    SvaraRadera