tisdag, december 30

Hunter S Thompson ”Hells angels – en sällsam och skrämmande legend”

JAG SKA VILLIGT erkänna att mina erfarenheter av motorcykelbusar är begränsade. Milt sagt. Min definition av mc-gäng stavas grannarnas tonåring, hans båda testosteronstinna kompisar och en uttjänt 50-kubikare. Välartade mönstermedborgare – i alla fall i jämförelse med knuttarna i den legendariske journalisten Hunter S Thompsons klassiker ”Hells angels – en sällsam och skrämmande legend”. En reportagebok som kom ut redan 1966 men som först nu finns att läsa på svenska i utmärkt översättning av Einar Heckscher.
http://www.folkbladet.nu/?p=130991

159:-
http://www.bokus.com/b/9789185697120.html

2 kommentarer:

  1. Ja, lite allmänbildning är aldrig fel. Klart denna boken skall läsas :-)

    SvaraRadera
  2. I USA var saken lite annorlunda.
    I Sverige är allt som är rätt,fel.
    hörde för länge sedan en äldre generation
    HA utrycka sej med humor att dom inte ville bära hjälm.
    vaffodedå?
    för man var rädd att få mjäll(!?)
    alltså det tyckte jag var lite
    skojigt faktiskt.
    om jag själv fick välja så,så skulle jag själv åka hoj utan hjälm.
    men då för frihetens skull.

    SvaraRadera