lördag, december 27

Här slog polisen till mot gängen

Nio specialinriktade aktionsgrupper - ett på rikskrim och åtta ute i länen - ska hårdbevaka gängen och slå till i samordnade aktioner.
200 nya tjänster ska enkom rikta in sig på den organiserade brottsligheten.
Samarbetet mellan polisen och andra myndigheter ska trimmas för att samhället ska slå till från alla håll mot gängen.
Men polisen arbetar redan nu för fullt. Här är polisens mest uppmärksammade tillslag 2008.

Fakta: BANDIDOS, BRÖDRASKAPET WOLFPACK, HELLS ANGELS, NASERLIGAN, ORIGINAL GANGSTERS, RED DEVILS, RED & WHITE CREW, X-TEAM, OUTLAWS,
http://www.kvp.se/Nyheter/1.1415135/har-slog-polisen-till-mot-gangen

2 kommentarer:

  1. Jag då!?

    - Varför är inte jag med på denna lista?

    Jag har mer span är terrorister och alla dom namngivna gängen tillsammans. Två lägenheter 20- och 30 meter från min bostad är upptagna utav specialpolisen. Snuten har kopplat buggar och GPS system i min bil som gjort att mina facking strålkastare blinkar som en Julgran. Avlyssning på alla mina telefoner och spaning på alla jag möter.

    Polisen hyrde lägenhet mitt emot min förra arbetsplats för att hålla koll på mig.

    Och det enda jag gjort var att avslöja polisen som inblandade i grov brottslighet :)

    /corruptio bloggaren!

    SvaraRadera
  2. äh du vänjer dej...med det där med polisen.
    säger man inget dumt så händer inget dumt heller. du kan ju prata med den där nämden
    säkerhet och intrigitetsnämden,du vet den där nämden som ställer sej över polisen och LAGEN
    mn vänjer sej,det var nämligen någon galning i sverige som tillverkade Atombomben,det var
    under slutet av 80 talet under kravallerna som någon kom på att
    helt enkelt fixa en jättebomb!
    så vad e en bal på slottet, tråkigt trist och helt enkelt underbart!

    SvaraRadera