måndag, juli 14

Öööhh, Sjöbo marknad?????? Är det någon större mc-träff det där eller? Ett år senare och fortfarande vet jag inte med säkerhet vad som hände Outlaws

Förra året på Sjöbo marknad fick jag första gången se en livs levande Loyalty BLF Sweden kille i tröja och hela paketet, om han var beväpnad med kniv eller hagelbrak fick jag inte veta men där stod han livs levande och tokblängde surt på mig.

Det var inte på marknaden utom på Konsum strax brevid city. Jag var så där lagom superskäggig och skitig i storstövlar eller träskor efter 3 veckors intensivt arbete med händerna, riva, renovera hus och laga bilen som inte kostade mer än 12.000:-.

Vi stod båda och lekte arga leken, ingen ville sänka blicken, det var ett jävla eyeballande när jag stod i kassan och skulle köpa mjölk, kaffe och cigg, kommer inte ihåg hur det slutate men det var hur som nästan ett år sedan.

Det var sommaren 2007 då Loyalty kurrade med rödvita i Sjöbo och fick pubblokal i Klippan, det var mumma för tidningarna och vi var många som köpte både Expressen och Kvällsposten för att inte missa något. Sen vet jag inte vad som hände, en massa teorier men än vet jag inte den fulla sanningen varför inte Outlaws MC tog till storsläggan och satte ner foten. Men dåtid är dåtid och nu är det en ny marknad i Sjöbo med tivoli och träskonasare.

För att friska upp mitt minne googlade jag på Sjöbo Marknad Outlaws MC och fick fram bla följande från Flashbacktråden Loyalty Bfl Sweden! Ursprungligen postat av LoyaltyBrutal

Juli 2007:
först ville jag bara bekräfta det någon undrade, Loyalty PC Chapter i Växjö blir invigda BFL och invigning av deras klubblokal.

Loyalty har inte direkt med denna massiva händelse som komma skall, utan .. som sagt kan inte läcka men ni kan suga på den karamellen.
Internationella medlemar finns utplacerade i sverige sedan länge och fler kommer. Jag är inte stor i käften utan jag skulle snarare vilja säga att jag talar i underdrift om vad som komma skall. VI är många!
Sjöbo marknad 10 västar och över 60 civila beväpnade men vart var våra fiender? Inte vågade dem visa sig

Flashback tråden Loyalty Bfl Sweden! från 2007-07-24 https://www.flashback.info/showthread.php?t=520044



Årets Sjöbo marknad 17-18 juli 2008

Gammal som ung, kom och upplev en blandning av marknadsstånd, stoj och musik, karuseller och doften av mat.

1864 var året då Sjöbo fick tillstånd att arrangera en egen marknad.

Den traditionsbundna folkfesten lockar ca 150 000 besökare, vilket gör den till en av Sveriges största marknader.

Sjöbo marknad är för många en årlig mötesplats där släkt och vänner sammanstrålar. Sjöboborna inkvarterar sina vänner från när och fjärran.

Marknaden är känd för att erbjuda korgar, träslöjd, lerkrukor och annat hantverk. Även utbudet av kläder av olika kvaliteter är stort – från egendesignade till importerade. Tivoli, serveringstält och marknadskarameller lockar också givetvis!

PS: Vi får se hur många 2%:are som kommer och ang civila från min sida är dom garanterat beväpnade med hårda klubbor och syrliga karameller. Jag kör pappamodellen.

Trevlig sommar alla berörda parter

1 kommentar:

  1. Jag såg en väst med 2% på ryggen marknanden.

    SvaraRadera