söndag, mars 23

Efter några år gick Asa MC ihop med Brödrarskapet och bildade Brödrarskapet MC




Jag ville tillhöra ett gäng som hade regler för vänskap, så att jag aldrig skulle behöva bli besviken igen.

De reglerna fanns i MC-klubbar som Hells Angels och Bandidos. Erik drog tillsammans med ett par andra hårdförda killar upp riktlinjerna för sitt MC-gäng ASA MC.

- Det var på modet med vikingagrejer på den tiden. Därav namnet. Vi funderade först på om vi skulle liera oss med HA, men kom fram till att vi inte ville vara någon hangaraoundklubb till dem. Våra band stärktes inte direkt när två av våra medlemmar blev misshandlade på en fest hos Hogriders som var hangaround till HA. Jag ville förklara krig mot dem trots att vi var åtta och de var fyrtio personer, men de bad om ursäkt vilket till och med jag förstod var en stor grej.

Vi drog in pengar till Brödrarskapet genom indrivning, rån, torpeduppdrag och knarklangning.

Jag hade vart Sergent at Arms ( vapenansvarig ) i Asa och blev nu tillsammans med en anna kille, Gedda, president för Brödrarskapet MC utanför kåken.

-Säga vad man vill om Tok-Erik men han har talets gåva och pyttsar ut rolig info i små doser, näst efter Möller är han Sveriges MC största fixstjärna

Läs senaste Mooore nr 4:a, en historia om Tok-Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar